poniedziałek, 14 marca 2016

Dzień Wspólnoty Narodów w Westminster Abbey

Udało mi się dzisiaj być na miejscu i zrobić pare zdjęć a przede wszystkim kolejny raz zobaczyć Kate na żywo!!





No dobra - ma zamknięte oczy - ale jak często widzimy Kate z zamkniętymi oczami?? :)








Dzisiejsze święto -Commonwealth Service - to Dzień Wspólnoty Narodów których głową jest Królowa Elżbieta. Obchodzone jest co roku w drugi poniedziałek marca.










Jak podaje wikipedia -

Commonwealth Service -
jest to międzynarodowa organizacja, zawiązana w 1931r. Obecnie zrezesza niepodległe kraje, z których większość była w ubiegłych wiekach częścią brytyjskiego imperium kolonialnego.
Część z państw członkowskich uznaje brytyjskiego monarchę (obecnie Królową Elżbietę) za głowę swojego kraju, jednak większość z nich to republiki, w których głową państwa pozostaje prezydent, a niektóre mają własne monarchie. Mimo to, Królowa wszędzie traktowana jest jako Głowa Wspólnoty Narodów.
W skład krajów członkowskich wchodzą 53 kraje.








Jak to wygląda z pozycji obserwatora? Godzinę przed ceremonią zaczynają podjeżdżać samochody z przedstawicielami różnych krajów. Samochód podjeżdża na plac przed Westminster Abbey wysadza przedstawiciela i odjeżdża. Na 5 minut przed poczatkiem przyjeżdża samochód z Kate i Williamem, za nimi Harry w kolejnym samochodzie. Na samym końcu bardzo wolno podjeżdża Królowa i książe Edynburga. Dzwony zaczynają bić tuż przed przyjazdem Kate i Williama. 
Atmosfera jest bardzo przyjemna, wszyscy bardzo się cieszą na możliwość zobaczenia głównie Królowej i Harrego! Tak, słyszałam wiele dziewczyn podekscytowanych obecnością Harrego:)

Niestety wszystko jest obstawione barierkami i nie ma możlwości podejścia blisko:( Udało mi się stanąć w pierwszym rzędzie ale mimo wszystko - czas w jakim widziałam Kate nie przekroczył 5 sekund. Podjeżdża samochód, wysiadają, pomachają dwa razy i wchodzą do środka. Mimo wszystko uważam, że warto było czekać te dwie godziny:)




 Dzisiejsza fryzura Kate to kwintesencja piękna jej włosów...


Królowa wystosowała specjalną wiadomość na tą okazję do wszystkich przedstawicieli Państw członkowskich.




Mówi w nim o pozytywnym wpływie Wspólnoty.
Niezbędnym elementem bycia częścią Wspólnoty jest zdolność do dzielenia się i podejmowania działań dla wspólnego dobra. Poprzez łączenie się i współpracę budujemy fundamenty harmonijnego  i rozwijajacego się społeczeństwa.
Im większa różnorodność krajów członkowskich tym większe będą zyski.
Każdy z nas ma powody do świętowania członkostwa Wspólnoty Narodów.
To prawdziwe święto dla każdej osoby[...]








Podczas nabożeńtwa zaśpiewała Ellie Goulding.












Z okazji zbliżających się 90tych urodzin Królowej, otrzymała Ona prezent w postaci ręcznie malowanego portretu przedstawiającego Królową trzymającą puchar w Ascot w 2013r, oraz zdjęcie z wyścigów konnych z 1953r, i zdjęcie chóru.




Po nabożeństwie Kate, William i Harry udali się na spotkanie z młodzieżą z St. Matthew's Primary School. 




Kate zapytana o Georga powiedziała, że ma skuter i jest bardzo szybki na nim. Dodała też, ze trudno za nim nadążyć. Charlotte trzyma go jednak w ryzach. I rośnie z dnia na dzień.

 "He's got a scooter. He's going super fast on it,"  "It's hard to keep up with him! Charlotte is keeping him in check‎,"  "She's getting bigger by the day."

Kate założyła dziś płaszcz od Erdem, robiony na zamówinie.




Kapelusz John Boyd. Zupełnie nietypowy jak dla Kate. To kolejna, nowa jej odsłona. Wg. mnie bardzo przypomina tu swoja mamę.




Do tego szpilki Ruper Sanderson Vinona




I kopertówka Emmy

8 komentarzy:

  1. Wow super notka ;) to niesamowite ze kolejny raz zobaczyoas kate! A widzialas tez harrego prawda? I jak sie on prezentuje na zywo?;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widziałam Harrego:) jego łatwo rozpoznać po kolorze włosów. Jest wysoki i szczupły, całkiem dobrze wygląda w garniturze. Kiedyś widziałam go też w samochodzie na ulicy. Przejeżdżał pod eskortą do Buckingham koło Green Parku jak byłam z psem na spacerze:)

      Usuń
  2. Niedawno gdziesz czytalam w najnowszym sondazu na uoubionego royalsa to brytyjczycy wybrali na 1 miejscu harrego , na 2 krolowa , na 3 willa a na 4 kate. I czy moze slyszalas o tym? I w sensie czy to widac, ze ta dwojka jest tak popularna?;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O sondazu nie słyszałam ale jestem w stanie się z nim zgodzić. Królową wszyscy uwielbiają, nikt nie powie złego słowa na Nią, harry to taki pupilek kobiet pewnie przez to że młody, znany, bogaty i do wzięcia:)

      Usuń
  3. Czy anglicy interesuja sie invictous games ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc, nie mam pojęcia. Wiem, że jest to częścią zainteresowań Harrego ale czy anglikow to nie wiem. Oni mają różne więcej i mniej dziwne zainteresowania:)

      Usuń
  4. Nie podoba mi sie stylizacja kate, ale ty widzialas ja na zywo, wg Ciebie wygladala lepiej niz na zdjeciach?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z daleka niestety słabo było widać szczegóły, zaskoczył mnie ten ogromny kapelusz zupełnie inny niż dotychczas. W ciągu tych sekund widziałam tylko kapelusz i że jest cała na szaro, dopiero po chwili mogłam przyjrzeć się całości z bliska w internecie.

      Usuń